onsdag 16 april 2008

Nära sjukan


Tog chansen i kvällsregnet och drog ut och kvällssände i Kåhög med af Petersen. Nästan torra linjer och analkande sol bjöd på en riktigt skön afton. Så hände det mest osannolika; bananen(jag) klättrar upp ganska högt över en bult på en 7a+ onsight och inser att jag inte kommer att kunna klippa. Med pumpen nere i stjärtmuskeln släpper jag taget och suckar högt. Men då klingar det till och den övre karbinen av Petzl slingan brister. Fem meter längre ned med huvudet ca tre decimeter från backen kände man sig minst sagt omtumlad. Vi konstaterar att det otroliga har hänt och vi menar inte en TRISS vinst. Jag har aldrig tidigare hört talas om att en osliten karbin brister, alltså går rakt av. Karbinerna var i stort sett nya. Hmm, tänker jag och tittar upp. 2nd go, jag sänder!

1 kommentar:

STHLM sa...

Sjukt, den ser ju ut att vara helt ny.